donderdag 21 mei 2009

Aandacht, aandacht, boekentip!


Tijdens de stage in de derde kleuterklas las ik het boek Eefje Donkerblauw voor. Een boek geschreven door Geert De Kockere en geïllustreerd door Lieve Baeten. Het is een heel leuk boek dat de kleuters heel erg boeit.
Voor diegene die het boekje of het verhaal niet kennen zal ik even vertellen hoe het verhaal gaat.
Eefje is een Koningin. Maar er is niemand die dit weet, behalve Eefje zelf. Ze houdt heel erg veel van donker blauw. Alles is blauw, haar huisje is blauw, haar bed, haar pyjama,… ze is ook een echte babbelkont. Een donkerblauw, beeldschoon meisje, zo mooi dat wanneer de mensen haar zien ze steeds het zelfde zeggen.
Op een dag ontmoet ze koning Goudgeel op het strand. Het wordt liefde op het tweede gezicht. Ze trouwen en krijgen kinderen, en die kinderen krijgen kinderen,…

Het boek is een echte aanrader ook al is het een vrij lang verhaal. De kleuters blijven het hele verhaal geboeid. Ik vond het dan ook erg aangenaam om met dit verhaal te werken. Ik zal het beslist nog eens gebruiken als ik een stage of les aan kleuters geef!

Geen opmerkingen: