donderdag 21 mei 2009

Een doeboekje voor op stage!

Naar aanleiding van de stage rond de jeugdboekenweek, kregen we de opdracht om een doe- of voel boekje te maken rond het BC.
Ik werkte rond het prentenboek dat ik gebruikte gedurende deze periode. Zo waren de personages voor de kleuters herkenbaar. Het verhaal gaat over Meneer Serrafijn. Hij maakt dromen en schrijft die neer in heel veel boeken. Wanneer er dan iemand zijn hulp vraagt dan neemt hij zijn boeken en zoekt de gepaste droom voor de mensen. De mensen vinden hem heel lief. Maar Meneer Serrafijn is niet echt gelukkig. Hij zou graag zelf eens dromen, wat hij ook probeert het lukt hem niet. Maar dan is daar juffrouw Bertha, zij helpt hem om zijn droom te laten uit komen.
Voor het Doe- boekje bedacht ik verschillende opdrachten die de kleuters kunnen doen. Ik zorgde ervoor dat het doe- boekje door verschillende kleuters te gelijk gebruikt kan worden. De opdrachten zitten allemaal afzonderlijk in het reuzenboek van Meneer Serrafijn. Ze hoeven enkel de opdracht er uit te halen waarmee zij willen bezig zijn.
Het reuzenboek is gemaakt van een wijnkistje waar ik de illustratie op schilderde die ook op het originele verhaal te zien is.

Geen opmerkingen: